Top 15 Meest Populaire Merken Online

De toonaangevende luxemerken zijn bekende namen, met bedrijven als Gucci, Prada en Louis Vuitton die wereldwijd in luxe boetieks worden verkocht.

Nu de online verkoop die van de winkels in de winkelstraten overtreft, blijven deze boetiekbedrijven met elkaar concurreren om het grootste digitale marktaandeel te veroveren.

Dit artikel behandelt de 15 toonaangevende luxemerken, van het assortiment dat ze verkopen tot de online marketingstrategieën die ze gebruiken om de concurrentie voor te blijven. Het online bereik, de lijn van producten, en de laatste innovaties zijn beoordeeld in onze lijst met de 15 populairste merken online:

15. Omega

omega-horloge-fashion-merk

Fans van James Bond hebben geen introductie van Omega nodig; deze iconische luxe horlogefabrikant heeft een lange associatie met ‘s werelds beroemdste internationale spion, inclusief de nieuwste film, No Time To Die.

Omega, opgericht in 1848, heeft altijd hoogwaardige uurwerken geleverd, waarbij de Seamaster- en Speedmaster-modellen tot de meest gewilde horloges behoren.

Met hun betrouwbare Zwitserse productie staan de horloges van Omega goed aangeschreven om hun op maat gemaakte co-axiale uurwerken, sportieve chronografen en hoogwaardige professionele duikhorloges.

Horloges van Omega zijn misschien kleiner dan die van hun naaste rivaal Rolex (waarover later meer), maar hun reputatie blijft sterk, terwijl hun horlogeprijzen betaalbaarder zijn voor de gemiddelde consument.

Dat gezegd hebbende, heb je nog steeds een paar duizend dollar nodig als je overweegt te investeren in een van hun horloges. Ze hebben echter de neiging om hun waarde aanzienlijk te behouden, vooral als je een limited edition in handen krijgt.

14. Burberry

burberry-sjaal-man-fashion-merk

Het Britse luxemerk Burberry brengt zijn unieke en direct herkenbare stijl naar de moderne welgestelde consument, met zijn kenmerkende ruitpatroon als icoon van de mode-industrie.

Burberry werd opgericht in 1856 en produceert een uitgebreide selectie van luxe mode, van trenchcoats en jassen tot accessoires, parfums en cosmetica.

Het bedrijf heeft gebruik gemaakt van zijn online kanalen om een brede consumentenbasis op te bouwen, en verkoopt veel van zijn populairste Burberry artikelen online, en debuteert in 2020 met een augmented reality shopping tool via Google technologie.

Met een ontwerpbenadering die schommelt tussen casual en gekleed, gaat Burberry-kleding goed samen met enkele van de duurste handtassenmerken op de markt.

In 2020 had deze klassieke luxe modefabrikant een geschatte merkwaarde van 5 miljard euro; de online verkoop wordt vooral gedreven door jongere consumenten die geïnteresseerd zijn in de nieuwste high-end merken.

13. Cartier

Het Franse luxemerk Cartier verdiende zijn internationale reputatie als juwelier en werd door koning Edward VII van Groot-Brittannië “de juwelier van de koningen en de koning van de juweliers” genoemd.

Honderd jaar later wordt Cartier beschouwd als een van de beste luxemerken online, bekend om zijn elegante armbanden, ringen en hoogwaardige horloges die door de rijken en beroemden worden gedragen.

Zijn populariteit wordt versterkt door zijn strakke online videocampagnes gericht op een jongere generatie luxe shoppers, waarbij vanaf 2018 48% van de verkoop naar consumenten onder de 35 jaar gaat.

Enkele van de meest populaire Cartier artikelen online zijn hun selectie armbanden, waarbij hun Panther horloges ook een aanzienlijk deel van de totale verkoop uitmaken.

De positie van Cartier als een van ‘s werelds beste luxemerken zal waarschijnlijk niet snel wankelen, en vanaf 2021 zat hun merkwaarde op een indrukwekkende € 12 miljard.

12. Balenciaga

Het Spaanse Balenciaga is een ander van de populairste luxemerken online, gespecialiseerd in high-end boetiekmode en accessoires.

Balenciaga, onderdeel van de Franse luxegroep Kering, is misschien wel het meest bekend om de productie van enkele van de duurste sneakers ter wereld, die de groeiende markt van Gen Z welvarende consumenten aanspreken.

De online populariteit van Balenciaga blijft groeien naarmate de luxemarkt meer millennials aantrekt, waarbij 60% van hun klanten bestaat uit jonge consumenten die op zoek zijn naar avant-gardistische luxe modemerken.

Hun lancering van de AW21-collectie in 2020, uitgebracht als onderdeel van het videospel Afterworld: The Age of Tomorrow, stelde het bedrijf in staat om aanzienlijke online conversaties aan te jagen, waardoor het verder kon concurreren met andere luxe modemerken.

Deze doordachte digitale marketingstrategie heeft de verkoop van enkele van de populairste Balenciaga-items online helpen stimuleren, waaronder de Balenciaga Triple S en een reeks modieuze tassen.

11. Valentino

valentino-handtas-merken

Een relatieve nieuwkomer in de wereld van opvallende luxemerken is Valentino, een Italiaans luxe modehuis opgericht in 1960 met een reputatie voor het produceren van elegante avondkleding, schoenen en accessoires.

Valentino verstevigde zijn status als een van ‘s werelds beste luxemerken toen Audrey Hepburn deze prachtige jurk droeg tijdens The Proust Bal in Château de Ferrières in 1971.

De nauwe band met de filmindustrie werd voortgezet met een gastoptreden van de maker in de hitfilm The Devil Wears Prada.

De online aanwezigheid van dit luxemerk blijft elk jaar groeien, met in 2020 een toename van 62% in de online verkoop, geholpen door een reeks live muzikale optredens van Alicia Keys.

De lancering van Valentino Insights in hetzelfde jaar bevorderde de online populariteit van het luxemerk, waarbij de interactieve virtuele ervaring de deelnemers in staat stelde rond te lopen in een 3D-replica van een mediterrane villa.

10. Armani

Armani wordt algemeen beschouwd als een van de beste luxemerken, waarvan de naam synoniem is met hoogwaardige mode die klasse uitstraalt.

Armani, een Italiaans luxe modehuis in privébezit, werd in 1975 opgericht door Giorgio Armani en produceert alles van maatpakken en schoenen tot horloges, sieraden en andere accessoires.

Naast hun winkels in de winkelstraten onderhoudt de Italiaanse luxefabrikant online belangstelling via zijn verschillende sociale mediakanalen, waardoor het een jongere consumentenbasis kan bereiken.

Het is ook een van de meest waardevolle merken, met een verkoop van zijn luxegoederen die alleen al in 2020 meer dan €97 miljoen oplevert.

Enkele van de meest populaire Armani items online zijn te vinden in hun Armani Exchange en Emporio Armani collecties, met de inspanningen van het Italiaanse modemerk om nieuwe klanten te bereiken, verbeterd door hun samenwerking met MR. PORTER.

9. Versace

Met hun handelsmerk flamboyante stijl en flair wordt de kleding van Versace meestal geassocieerd met de rijkste modellen ter wereld.

Versace, een van de topmerken van de mode-industrie met zijn oorsprong in Italië, begon in de jaren 1970 met het ontwerpen van outfits en is sindsdien uitgegroeid tot een van de leiders in de wereldwijde luxeverkoop.

Met zijn social media savvy aanpak van digitale marketing heeft Versace zich gevestigd als een van de populairste luxemerken online, met 34 miljoen volgers over zijn verschillende mediakanalen.

Hun samenwerking met Jennifer Lopez voor de 2020 Super Bowl half-time show genereerde een aanzienlijke hoeveelheid nieuwe belangstelling van een nieuwe generatie luxe shoppers, waardoor ze een van de meest herkenbare merken ter wereld zijn geworden.

Een nietje van de wereldwijde luxe-industrie, de online populariteit van Versace zal blijven groeien dankzij het digitale inzicht van het luxemerk en een verleidelijke line-up van producten.

8. Prada

prada-handtas-winkelen-merk

Een van de populairste luxemerken ter wereld is Prada, dat het soort producten produceert dat je kunt verwachten tijdens een verblijf in de duurste hotels te dragen.

Opgericht in 1913 door Mario Prada, en zoals veel luxemerken, maakte het naam door een selectie van hoogwaardige kleding, handtassen, zonnebrillen en andere stijlvolle accessoires.

Met zijn intensieve digitale marketingstrategie manoeuvreerde Prada zich naar een van de meest succesvolle merken online in 2021, door een markt van jonge, welvarende consumenten te veroveren.

Door al zijn distributiekanalen te controleren, vernieuwde het bedrijf met succes zijn website en e-commerce aanwezigheid om een van de populairste luxemerken op de markt te worden.

Enkele van de populairste Prada items online zijn hun sneaker- en schoenencollecties en een reeks modieuze zonnebrillen en designerhorloges.

7. Tiffany

Het Amerikaanse juwelenbedrijf Tiffany staat al lang bekend om zijn aanwezigheid op de luxemarkt, met name om zijn sterling zilveren en diamanten sieraden die in hun winkels en online worden verkocht.

Algemeen beschouwd als een van de beste luxemerken voor accessoires, werd het bedrijf opgepikt door de Franse luxegroep LVMH, die het hielp omvormen tot een van de populairste luxemerken online.

De online aanwezigheid van Tiffany is vooral sterk op Instagram, waar jonge consumenten die de nieuwste populaire Tiffany items online willen bekijken.

Sindsdien zijn ze doorgegaan met het omarmen van online kanalen, waaronder hun “craftsmanship journey” programma, waarmee consumenten kunnen nagaan waar hun diamanten vandaan komen, geslepen, gepolijst en gezet zijn.

Net als bij andere topmerken verwachten de welgestelde consumenten van Tiffany de allerbeste kwaliteit voor hun geld, waardoor hun sieraden op één lijn staan met enkele van de duurste edelmetalen ter wereld.

6. Rolex

De Zwitserse luxe horlogemaker Rolex behoeft geen introductie; zijn naam is net zo bekend bij gewone mensen als bij hardcore horologen.

Een van de meest iconische merken ter wereld, Rolex horloges zijn synoniem met rijkdom en stijl, waarbij de beste Rolex horloges voor mannen bekend staan om het feit dat ze hun waarde meer behouden dan veel andere luxe horloges.

Met uitgebreide wachtlijsten die de status van een van de meest populaire luxemerken online illustreren, kan het bijna onmogelijk zijn om een van hun uurwerken te bemachtigen.

Degenen die het geluk hebben om de meest populaire Rolex items online op te pikken, kunnen genieten van het dragen van iconische horloges zoals de Rolex Submariner of Daytona, die al tientallen jaren hoog aangeschreven staan.

Als je een Rolex misloopt, kun je altijd nog een ander merk van de duurste horloges op de kop tikken en daarmee in plaats daarvan de tijd aflezen.

5. Louis Vuitton

louis-vuitton-tas-merk

Het Franse luxe modehuis Louis Vuitton werd opgericht in 1854 en maakt luxe producten zoals handtassen, leren schoenen, horloges en een reeks accessoires.

Met hun kenmerkende LV logo op veel van hun producten is het een van de populairste luxemerken die in de afgelopen 150 jaar uit Frankrijk zijn voortgekomen.

Louis Vuitton heeft zich uitgebreid van haar high-end warenhuizen tot de groei van haar luxe eCommerce verkoop, waarbij de merkentrouw in opkomende markten zoals China de online verkoop helpt stimuleren.

Spraakmakende samenwerkingen met het invloedrijke cult streetwear merk Supreme hebben Louis Vuitton geholpen jongere bevolkingsgroepen te bereiken, versterkt door hun samenwerking met Master & Dynamic om enkele van de duurste koptelefoons te maken die je kunt kopen.

Nu Louis Vuitton luxe goederen in prijs zullen stijgen, is het tijd om extra geld te gaan sparen als je overweegt te investeren in enkele van de beste luxemerken.

4. Dior

Christian Dior’s inzet voor eersteklas schoonheidsproducten en exclusieve collecties maakt het het luxemerk bij uitstek voor enkele van de rijkste actrices ter wereld.

Een ander luxe merk dat eigendom is van LVMH, Dior, werd aanvankelijk opgericht in 1946 en produceerde naast hun assortiment cosmetica ook schoenen, tassen en sneakers.

Als eerste luxemerk dat in 2015 zijn producten promootte via WeChat Moments, blijft Dior aan de spits van online marketingstrategieën, door in 2020 een officiële Tmall-winkel voor zijn producten uit te brengen.

De Dior Maison virtuele boetiek, die de ervaring van het winkelen in zijn Champs-Élysées boetiek reproduceert, heeft zijn internationale aantrekkingskracht verder versterkt.

Ze lanceerden ook een augmented reality Virtual Makeup Filter op Instagram, waardoor potentiële klanten hun luxe make-up producten online kunnen uitproberen voordat ze zich tot aankoop verplichten.

Dior staat bekend om zijn uitgebreide lijst van celebrity ambassadeurs, waaronder Eva Green, Natalie Portman, Cara Delevigne, en Rihanna, die in 2016 haar eigen gevoel van associatie met het merk kreeg.

Meer recentelijk bleven samenwerkingen met Shawn Stüssy en Nike hun populariteit online versterken en tegelijkertijd hun positie als een van de beste luxemerken verstevigen.

3. Hermès

hermes-winkel-winkelen-merken

Hermès is misschien het meest bekend om de zeer gewilde Birkin tas, genoemd naar de invloedrijke Frans-Engelse zangeres en actrice Jane Birkin, die internationale bekendheid kreeg door haar relatie met Serge Gainsbourg.

Als een van de beste luxemerken uit Frankrijk heeft Hermès ook een marketingstrategie gevolgd die de nadruk legt op de Chinese markten om het een bredere internationale aantrekkingskracht te geven.

Dit wereldwijde bereik werd verder geconsolideerd met de lancering van online winkels in Saoedi-Arabië en de Verenigde Arabische Emiraten, beide landen met een sterke consumentenbasis van duurbetaalde liefhebbers van luxe mode.

Het merk heeft zijn online aanwezigheid de afgelopen jaren verder ontwikkeld, met een multichannel online aanpak die naast zijn prestigieuze website ook “digitale flagship” winkels omvat.

De verscheidenheid aan producten die Hermès maakt is groot, van sjaals en stropdassen tot parfums en aftershaves.

Ze maken zelfs high-end kristallen verlichting en glasproducten, geïnspireerd op decoratieve periodes uit de 19e eeuw, van de Restauratiestijlen tot Art Nouveau en Art Deco.

2. Chanel

De naam Chanel wordt het meest geassocieerd met enkele van ‘s werelds duurste parfums en werd in 1910 opgericht door Coco Chanel, die zich richtte op hoogwaardige vrouwenkleding.

Hoewel Chanel No. 5 misschien wel hun bekendste product is, heeft het merk een waslijst aan kledingcollecties uitgebracht, waarbij hun mix van ready-to-wear en Haute Couture selecties de catwalks domineren bij grote modeshows.

Hun aanwezigheid op de sociale media is sterk, met volgers op hun YouTube, Facebook, Instagram en Twitter accounts die in 2021 81,4 miljoen bereikten.

Hetzelfde jaar lanceerde Chanel hun eerste uitsluitend digitale presentatie van een zomercollectie genaamd ‘Balade en Méditerranée,’ wat zich laat vertalen als ‘Een reis rond de Middellandse Zee.’

Ze breidden ook hun online verkoop uit met nieuwe brillencollecties in Europa en de Verenigde Staten, waarmee ze hun digitale aanwezigheid verder consolideerden.

Enkele populaire Chanel items online zijn hun assortiment tassen en parfums, terwijl schoeisel zoals sandalen en sneakers ook goed presteren in Google zoektermen.

1. Gucci

gucci-winkel-winkelen-merken

Gucci heeft een consistente run gehad als het toonaangevende luxe modemerk, en heeft zich gevestigd als de go-to ontwerper voor Gen Z en Millennials die op zoek zijn naar avant-garde kleding.

Hoewel de populariteit van het merk Gucci de laatste jaren iets is gedaald, blijft zijn positie als het leidende algemene luxemerk veiliggesteld dankzij zijn voortdurende innovatie en sterke online aanwezigheid.

Hun gelaagde digitale marketing methodologie omvat een sterke e-commerce strategie, digital storytelling en een innovatieve, experimentele campagne aanpak.

Net als bij sommige andere luxemerken omvat dit de toepassing van augmented reality om consumenten een virtueel inzicht te geven in hun nieuwe producten en zich op de Chinese markt te begeven.

Met een populaire reeks sneakers onder hun riem bracht Gucci de zaken naar een hoger niveau met de verkoop van hun Gucci Virtual 25 digitale sneakers, die eigenaren virtueel kunnen “dragen”.

Het merk vierde onlangs zijn 100-jarig bestaan, wat ongetwijfeld reden was voor een feestje met een paar flessen van ‘s werelds duurste wijnen.

Samenvatting

De populairste merken ter wereld online omvatten bekende namen en bevatten enkele van de meest prestigieuze modeontwerpers van de vorige eeuw.

Dit artikel heeft de top 15 merken behandeld die vandaag beschikbaar zijn, zodat je weet in welke je moet overwegen te investeren als je denkt een trendsetter te worden.