Moederbedrijf Facebook doet opnieuw goede zaken met advertenties

Leestijd: 2 minuten

Meta Platforms, het moederbedrijf van Facebook, heeft in de zomer een sterke toestroom van adverteerders ervaren die willen adverteren op hun sociale media platforms. Deskundigen suggereren dat dit het vermogen van het bedrijf aantoont om de advertentie-inkomsten te verhogen terwijl er aanzienlijk wordt geïnvesteerd in technologieën zoals kunstmatige intelligentie (AI).

Omzettoename en Nettowinst

In het derde kwartaal zag het bedrijf de totale omzet met 23 procent stijgen in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar, tot ruim 34,1 miljard dollar. Daarnaast steeg de nettowinst naar 11,6 miljard dollar, een aanzienlijke stijging ten opzichte van de 4,4 miljard dollar van een jaar eerder.

Vorig jaar werden de resultaten van Meta in dezelfde periode nog behoorlijk beïnvloed door hogere kosten en een verminderde adverteerdersuitgaven vanwege economische onzekerheid. Dit jaar lijkt het bedrijf echter de opwaartse trend te hebben hervat.

CEO Mark…

Lees verder bij hoebeginik.nl