Het stappenplan voor een succesvolle concurrentie-analyse

In een wereld waar de markt vol zit met grote spelers die beschikken over kennis en ervaring is succesvolle waardevolle informatie verzamelen over concurrenten nog nooit zo belangrijk geweest. Analyseer waar anderen succes halen en optimaliseer je eigen processen. Lees verder om een kort stappenplan te vinden voor het maken van een succesvolle concurrentieanalyse.

Wat is een concurrentie-analyse?

Een concurrentieanalyse is als een ‘spiekbriefje’ voor bedrijven: het helpt hen begrijpen wat anderen goed doen (of niet). Met de juiste inzichten in de concurrentie krijg je grondige kijk op hoe rivalen presteren in termen van marktaandeel, productkwaliteit, prijsbeleid, vindbaarheid en klanttevredenheid. Een goede concurrentieanalyse bevat de systematische evaluatie van concurrenten en de bijbehorende markttrends. Door te graven in wat de concurrentie doet, kunnen je als bedrijf strategische slimme keuzes maken en met vertrouwen de uitdagingen van de markt aangaan.

Zo…

Lees verder bij www.apparata.nl