CRM specificaties – Dit zijn de belangrijkste pijlers

Leestijd: 5 minuten

CRM staat voor Customer Relationship Management. Dat is een breed begrip. Kijkend naar de ruime definitie is het een filosofie die een bedrijf inzet om alle interactie met bestaande en potentiële klanten vast te leggen, met als doel de klantrelatie te verstevigen, waardoor, als voornaamste doel, de verkopen en de klantentrouw toenemen. Centraal staat de aandacht voor de klant.

Het CRM-systeem

Als hulpmiddel bij toepassing van deze benadering wordt een CRM-systeem gebruikt. Hierin worden alle interacties met een klant of prospect vastgelegd. Dit kan gaan van persoonlijk contact, een mailing, tot aan een verkoop (of een retour). Met het systeem als hulpmiddel kunnen verkoopkansen worden gesignaleerd.

Ook dient het als bron van informatie voor het opzetten, uitvoeren en evalueren van uiteenlopende marketingactiviteiten.

Wat zijn de belangrijke onderdelen van de CRM-benadering en de tools?

Het gebruiken van een CRM is heel handig…

Lees verder bij hoebeginik.nl