Apple en Disney stoppen met adverteren op Twitter/X vanwege antisemitisme op het platform

Wederom trekken een aantal grote bedrijven de stekker uit hun reclamecontract met Twitter/X. Niet lang na de overname van Twitter eind vorig jaar ontsloeg Musk het overgrote deel van de moderatieteams. Door daarnaast de nadruk te leggen op zijn interpretatie van de vrijheid van meningsuiting, voelden velen zich gesterkt om haatdragende uitingen te doen. De resultaten zijn even triest als voorspelbaar: Een steeds grimmiger wordende sfeer op het platform, en de ene na de andere adverteerder die wegloopt.

Een steeds langer wordende lijst

Twitter was ooit het socialmedia bedrijf. Tweeten als woord is het dagelijkse lexicon van velen binnen gedrongen. Buiten de gebruikers van het platform weet eigenlijk iedereen er vanaf. Het maakte Twitter een aantrekkelijke plek voor adverteerders om potentiële klanten te bereiken. Maar als adverteerder wil je natuurlijk wel dat je reclames in een positieve context te bewonderen zijn. Op Twitter/X wordt dat steeds lastiger.

Zo stopte…

Lees verder bij www.apparata.nl